Dolní náměstí 24, 711 11 Olomouc
.: vyhledávání :.
Matice cyrilometodějská s.r.o. - ekatalog.czKnihkupectví a knihy - ekatalog.cz

e-shop - výsledky hledání - autor

[nalezeno celkem 3 záznamů v sekci]

detail karty Katolická církev v Československu / Kardinál Josef Beran a jeho doba

Jak se katolická církev v Československu vyrovnala s nacismem a komunismem? Dvojí zkoušku, kterou musela projít, autoři zkoumají skrze působení Josefa kardinála Berana, poválečného arcibiskupa pražského a důsledného zastánce nezávislosti Církve na panujících režimech. Jeho osobnost provede čtenáře nelehkými časy – od nesnadného vztahu katolických duchovních k první republice přes poválečný odsun německých katolíků až po komunistickou likvidaci tisíciletého působení křesťanství....

Jak se katolická církev v Československu vyrovnala s nacismem a komunismem? Dvojí zkoušku, kterou musela projít, autoři zkoumají skrze působení Josefa kardinála Berana, poválečného arcibiskupa pražského a důsledného zastánce nezávislosti Církve na panujících režimech. Jeho osobnost provede čtenáře nelehkými časy – od nesnadného vztahu katolických duchovních k první republice přes poválečný odsun německých katolíků až po komunistickou likvidaci tisíciletého působení křesťanství. Jednotlivé studie vytvářejí mnohovrstevnatý portrét Církve v zásadních obdobích našich moderních dějin. Závěrečný příspěvek sborníku k procesu kardinálovy beatifikace zachycuje „druhý život“ této velké postavy Církve.
Jak se katolická církev v Československu vyrovnala s nacismem a komunismem? Dvojí zkoušku, kterou musela projít, autoři zkoumají skrze působení Josefa kardinála Berana, poválečného arcibiskupa pražského a důsledného zastánce nezávislosti Církve na panujících režimech. Jeho osobnost provede čtenáře nelehkými časy – od nesnadného vztahu katolických duchovních k první republice přes poválečný odsun německých katolíků až po komunistickou likvidaci tisíciletého působení křesťanství. Jednotlivé studie vytvářejí mnohovrstevnatý portrét Církve v zásadních obdobích našich moderních dějin. Závěrečný příspěvek sborníku k procesu kardinálovy beatifikace zachycuje „druhý život“ této velké postavy Církve.
Váz., křídový papír, 165x245 mm, 488 stran, J3734

Cena: 299,00 Kč

vložit ks do
detail karty Meditace o církvi

Kniha hlubokých teologických a historických úvah, zároveň autorových osobních rozjímání o tajemství církve. De Lubac napsal toto dílo na základě svých setkání s mladými kněžími po druhé světové válce, kdy vzaly za své dříve nezpochybnitelné jistoty....

Kniha hlubokých teologických a historických úvah, zároveň autorových osobních rozjímání o tajemství církve. De Lubac napsal toto dílo na základě svých setkání s mladými kněžími po druhé světové válce, kdy vzaly za své dříve nezpochybnitelné jistoty. V devíti kapitolách rozvíjí základy i paradoxy, na kterých církev stojí. Církev je pro věřící matkou, protože zprostředkovává tajemství, která nás přesahují. Není však skutečností nejdůležitější: je odleskem tajemství, na něž neustále odkazuje - tajemství Krista, hlavy mystického těla církve. Církev je společenstvím lidí nedokonalých a hříšných, kteří potřebují posvěcení, ale zároveň je i tělem Kristovým, a jako taková je posvěcována jeho svatostí. Toto nesmírné tajemství sjednocení Boha a člověka slavíme v eucharistii. Nikdy proto nemůžeme na církev aplikovat čistě sociologická či politologická měřítka. V textech této knihy se de Lubac projevuje jako vynikající znalec církevních otců a středověké teologie.
Kniha hlubokých teologických a historických úvah, zároveň autorových osobních rozjímání o tajemství církve. De Lubac napsal toto dílo na základě svých setkání s mladými kněžími po druhé světové válce, kdy vzaly za své dříve nezpochybnitelné jistoty. V devíti kapitolách rozvíjí základy i paradoxy, na kterých církev stojí. Církev je pro věřící matkou, protože zprostředkovává tajemství, která nás přesahují. Není však skutečností nejdůležitější: je odleskem tajemství, na něž neustále odkazuje - tajemství Krista, hlavy mystického těla církve. Církev je společenstvím lidí nedokonalých a hříšných, kteří potřebují posvěcení, ale zároveň je i tělem Kristovým, a jako taková je posvěcována jeho svatostí. Toto nesmírné tajemství sjednocení Boha a člověka slavíme v eucharistii. Nikdy proto nemůžeme na církev aplikovat čistě sociologická či politologická měřítka. V textech této knihy se de Lubac projevuje jako vynikající znalec církevních otců a středověké teologie.
Brož., 165x229 mm, 344 stran, J1396

Cena: 499,00 Kč

vložit ks do
detail karty Syntéza dogmatické teologie III

Syntéza dogmatické teologie vznikla zredigováním kursů dogmatické teologie, které dával P. Jean-Hervé Nicolas (1910–2001), jeden z nejvýznamnějších představitelů soudobého tomismu, na teologické fakultě ve Fribourgu....

Syntéza dogmatické teologie vznikla zredigováním kursů dogmatické teologie, které dával P. Jean-Hervé Nicolas (1910–2001), jeden z nejvýznamnějších představitelů soudobého tomismu, na teologické fakultě ve Fribourgu. Díky znalosti současných teologů a dokonalému ovládnutí teologické metody Tomáše Akvinského předkládá Nicolas výklad, který se vyznačuje jak pevností, tak ortodoxií, a přitom je obohacen o výsledky období teologického zkoumání posledních desetiletí. Autor se v této části zaměřuje na oblast ekleziologie a sakramentální teologie. Tato pojednání jsou logickým pokračováním kristologie, protože církev a svátosti lze chápat pouze ve vztahu ke Kristu, jako jeho prodloužení zde. Kristus, v jehož duši přebývá v plnosti Duch Svatý, uděluje dar Ducha věřícím. Prostředkem tohoto rozdílení je svátost: především prvotní svátost, jíž je Církev, potom sedm svátostí, v nichž Církev ve světě viditelně pokračuje v Kristově vykupitelském působení, které se samo o sobě stalo neviditelným, ale ve svátostných znameních nikdy nepřestalo pracovat pro spásu. V tomto traktátu se tak dovršuje druhá fáze dogmatické syntézy: návrat člověka k Trojici, člověka stvořeného k obrazu Trojice a pro Trojici. Vyšlo s církevním schválením.
Syntéza dogmatické teologie vznikla zredigováním kursů dogmatické teologie, které dával P. Jean-Hervé Nicolas (1910–2001), jeden z nejvýznamnějších představitelů soudobého tomismu, na teologické fakultě ve Fribourgu. Díky znalosti současných teologů a dokonalému ovládnutí teologické metody Tomáše Akvinského předkládá Nicolas výklad, který se vyznačuje jak pevností, tak ortodoxií, a přitom je obohacen o výsledky období teologického zkoumání posledních desetiletí. Autor se v této části zaměřuje na oblast ekleziologie a sakramentální teologie. Tato pojednání jsou logickým pokračováním kristologie, protože církev a svátosti lze chápat pouze ve vztahu ke Kristu, jako jeho prodloužení zde. Kristus, v jehož duši přebývá v plnosti Duch Svatý, uděluje dar Ducha věřícím. Prostředkem tohoto rozdílení je svátost: především prvotní svátost, jíž je Církev, potom sedm svátostí, v nichž Církev ve světě viditelně pokračuje v Kristově vykupitelském působení, které se samo o sobě stalo neviditelným, ale ve svátostných znameních nikdy nepřestalo pracovat pro spásu. V tomto traktátu se tak dovršuje druhá fáze dogmatické syntézy: návrat člověka k Trojici, člověka stvořeného k obrazu Trojice a pro Trojici. Vyšlo s církevním schválením.
Brož., 165x230 mm, 492 stran, J3520

Cena: 440,00 Kč

vložit ks do

[nalezeno celkem 3 záznamů v sekci]

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním těchto stránek s tím souhlasíte.