- KNIŽNÍ NOVINKY
- KNIHY JINÝCH NAKLADATELSTVÍ
- KNIHY MATICE CYRILOMETODĚJSKÉ
- Učení církve a teologie
- Víra, filozofie a náboženství
- Duchovní život
- Mariánská úcta
- Církevní právo
- Liturgie a homiletika
- Biblistika
- Dějiny
- Mezilidské vztahy, psychologie
- Skripta
- Výchova a katechetika
- Svědectví a životopisy
- Knihy pro děti a mládež
- Beletrie
- Církevní hudba
- Odborná literatura
- Ostatní tituly
- Upomínky a křestní listy
- Obrázky
- Texty na CD a e-knihy
- Literatura podle témat
- Kalendáře
- Učebnice náboženství
- Katechetické pomůcky
- Upomínky ke svátostem
- Hostie
- Kadidla a uhlíky
- Mešní víno
- Křestní roušky a křestní svíce
- Kostelní svíce
- Olejové svíce a olej
- Konvičky a kalichové prádlo
- Kněžské košile
- Alby, cingula
- Ramínka na ornáty – dřevěná
- Růžence a škapulíře
- Klášterní officina
- Texty na CD a e-knihy
- Obrázky
- Trika s potiskem
- Zlevněné tituly
- Doprodané tituly MCM
- Ornáty, pluviály, štoly, paly, vela ve všech liturgických barvách
- Kříže, ikony, obrazy, sochy svatých, kropenky, pohlednice a přání
- Kalichy, obětní misky, ciboria, burzy a jiné liturgické nádoby
- Ministrantské oblečení na postavy výšky 135 až 190 cm
.: košík :.
.: doporučujeme :.
e-shop - výsledky hledání - autor
Benediktova cesta[1/18] Křesťanský život v postkřesťanském světě Rod Dreher • Z angličtiny přeložil Milan Žonca • Odpovědná redaktorka Kateřina Kutarňová • Předmluva k českému vydání Štěpán Smole...Svatý Benedikt (kolem 480 – 547) se před staletími rozhodl vyjít ven z kolabujícího antického velkoměsta a založit na okraji barbarstvím pohlcované civilizace první benediktinský klášter, kontrakulturní komunitu, již označil za „ školu služby Pánu“. Díky této jeho volbě, kterou následovali mnozí další, přečkalo křesťanství temná staletí, než se Evropa – i skrze to, co pro ni benediktini uchovali – mohla během vrcholného středověku vzepnout k novým kulturním výšinám.... Svatý Benedikt (kolem 480 – 547) se před staletími rozhodl vyjít ven z kolabujícího antického velkoměsta a založit na okraji barbarstvím pohlcované civilizace první benediktinský klášter, kontrakulturní komunitu, již označil za „ školu služby Pánu“. Díky této jeho volbě, kterou následovali mnozí další, přečkalo křesťanství temná staletí, než se Evropa – i skrze to, co pro ni benediktini uchovali – mohla během vrcholného středověku vzepnout k novým kulturním výšinám. Současný Západ se podle Roda Drehera v rostoucí míře odvrací od svých křesťanských kořenů a přes svou technologickou vyspělost se propadá do barbarství, kam ho církev nesmí svým přitakáváním následovat. Naopak, aby si uchovala prorocký hlas a mohla dál plnit svůj úkol v podobě hlásání evangelia světu, potřebuje nyní strategický ústup. Namísto plýtvání silami marnými snahami o oslovení většiny je třeba zachránit věrohodnost vydávaného svědectví péčí o kořeny. Provokující a inspirující Dreherovy postřehy, jak křesťansky žít v postkřesťanské době, zaznamenaly okamžitě po americkém vydání knihy v březnu 2017 vlnu kritického zájmu, který dosud neutuchá. Svatý Benedikt (kolem 480 – 547) se před staletími rozhodl vyjít ven z kolabujícího antického velkoměsta a založit na okraji barbarstvím pohlcované civilizace první benediktinský klášter, kontrakulturní komunitu, již označil za „ školu služby Pánu“. Díky této jeho volbě, kterou následovali mnozí další, přečkalo křesťanství temná staletí, než se Evropa – i skrze to, co pro ni benediktini uchovali – mohla během vrcholného středověku vzepnout k novým kulturním výšinám. Současný Západ se podle Roda Drehera v rostoucí míře odvrací od svých křesťanských kořenů a přes svou technologickou vyspělost se propadá do barbarství, kam ho církev nesmí svým přitakáváním následovat. Naopak, aby si uchovala prorocký hlas a mohla dál plnit svůj úkol v podobě hlásání evangelia světu, potřebuje nyní strategický ústup. Namísto plýtvání silami marnými snahami o oslovení většiny je třeba zachránit věrohodnost vydávaného svědectví péčí o kořeny. Provokující a inspirující Dreherovy postřehy, jak křesťansky žít v postkřesťanské době, zaznamenaly okamžitě po americkém vydání knihy v březnu 2017 vlnu kritického zájmu, který dosud neutuchá. | Den se již nachýlil[2/18] Robert kardinál Sarah s Nicolasem Diatem • Z francouzštiny přeložila Lucie Cekotová • Redakční spolupráce P. Štěpán Smolen a Kateř...Kardinál Robert Sarah napsal svou třetí knihu rozhovorů s Nicolasem Diatem. Je to kniha, která má hluboké a dávné kořeny.... Kardinál Robert Sarah napsal svou třetí knihu rozhovorů s Nicolasem Diatem. Je to kniha, která má hluboké a dávné kořeny. Je to poslední svazek triptychu, jehož dobrodružství začalo v prosinci 2013. V roce 2016 vychází první svazek Bůh nebo nic. V roce 2018 vychází druhý svazek tohoto triptychu Síla ticha. A nyní v roce 2019 poslední, třetí kniha. Autor předkládá neochvějnou diagnózu, která je však plná naděje uprostřed duchovní a morální krize Západu. V první části své knihy líčí „duchovní a náboženský kolaps“. Jak se tento kolaps projevuje? Jedna kapitola je věnována „krizi Církve“. Druhá a třetí část knihy je o krizi západní společnosti, což je nesmírně obsáhlé téma. Kardinál Sarah chce touto knihou také povzbudit kněze. Svou knihu pak uzavírá oddílem nazvaným Znovunalezená naděje: praktikování křesťanských ctností. Kardinál Robert Sarah napsal svou třetí knihu rozhovorů s Nicolasem Diatem. Je to kniha, která má hluboké a dávné kořeny. Je to poslední svazek triptychu, jehož dobrodružství začalo v prosinci 2013. V roce 2016 vychází první svazek Bůh nebo nic. V roce 2018 vychází druhý svazek tohoto triptychu Síla ticha. A nyní v roce 2019 poslední, třetí kniha. Autor předkládá neochvějnou diagnózu, která je však plná naděje uprostřed duchovní a morální krize Západu. V první části své knihy líčí „duchovní a náboženský kolaps“. Jak se tento kolaps projevuje? Jedna kapitola je věnována „krizi Církve“. Druhá a třetí část knihy je o krizi západní společnosti, což je nesmírně obsáhlé téma. Kardinál Sarah chce touto knihou také povzbudit kněze. Svou knihu pak uzavírá oddílem nazvaným Znovunalezená naděje: praktikování křesťanských ctností. |
Eliáš v Jeruzalémě[3/18] Michael D. O’Brien • Z angličtiny přeložila Lucie Cekotová • Odpovědný redaktor P. Štěpán Smolen • Redakční spolupráce Kateřina Ku...Pokračování příběhu otce Eliáše (Apokalypsa). Druhý díl – Eliáš v Jeruzalémě, v němž drama vrcholí, se odehrává během pouhého jednoho týdne na omezené ploše palestinských autonomních území a státu Izrael.... Pokračování příběhu otce Eliáše (Apokalypsa). Druhý díl – Eliáš v Jeruzalémě, v němž drama vrcholí, se odehrává během pouhého jednoho týdne na omezené ploše palestinských autonomních území a státu Izrael. Karmelitán, stíhaný pro vraždu, kterou nespáchal, nyní přichází v utajení do Jeruzaléma, aby se zde znovu postavil Prezidentovi, pokusil se ho přivést k pokání a varoval před ním lidstvo. Prozřetelnost chystá otci Eliášovi setkání s hříšníky i světci a připravuje ho na poslední konfrontaci s Mužem hříchu, který právě hodlá završit svou spanilou jízdu směrem ke světovládě. Do velké události na Chrámové hoře zbývá osm dní... Pokračování příběhu otce Eliáše (Apokalypsa). Druhý díl – Eliáš v Jeruzalémě, v němž drama vrcholí, se odehrává během pouhého jednoho týdne na omezené ploše palestinských autonomních území a státu Izrael. Karmelitán, stíhaný pro vraždu, kterou nespáchal, nyní přichází v utajení do Jeruzaléma, aby se zde znovu postavil Prezidentovi, pokusil se ho přivést k pokání a varoval před ním lidstvo. Prozřetelnost chystá otci Eliášovi setkání s hříšníky i světci a připravuje ho na poslední konfrontaci s Mužem hříchu, který právě hodlá završit svou spanilou jízdu směrem ke světovládě. Do velké události na Chrámové hoře zbývá osm dní... | Hereze beztvarosti[4/18] Římská liturgie a její nepřítel Martin Mosebach • Z němčiny přeložil Filip Potok • Odpovědná redaktorka Kateřina KutarňováAutor knihy je původně právník, což se projevuje i v jakémsi scholasticko-právnickém myšlení knihy. Klade si zde otázky: Co je bezpodmínečně nutné k tomu, abychom ještě mohli hovořit o liturgii? Jaká libovůle je ještě přípustná a co už strpět nelze? Je to reakce na to, že se liturgie stala do značné míry předmětem zkoumání její platnosti a subjektivního hodnocení, přičemž se zcela vytrácí její podstata.... Autor knihy je původně právník, což se projevuje i v jakémsi scholasticko-právnickém myšlení knihy. Klade si zde otázky: Co je bezpodmínečně nutné k tomu, abychom ještě mohli hovořit o liturgii? Jaká libovůle je ještě přípustná a co už strpět nelze? Je to reakce na to, že se liturgie stala do značné míry předmětem zkoumání její platnosti a subjektivního hodnocení, přičemž se zcela vytrácí její podstata. Autor zde vyjadřuje své přesvědčení, že bez tradičních forem úcty a uctívání Boha není možné nic z toho uchovat. Poukazuje rovněž na to, že: „V mistrovském díle mohou existovat trhliny, může obsahovat slabší partie, opakování, nesrozumitelnosti, nedůslednosti – avšak nikdy ne věci zbytečné a neužitečné. (…) Velká díla mají duši, která zůstává znatelná, projevuje se a vyzařuje i tam, kde je jejich tělo možná poškozeno.“ Autor knihy je původně právník, což se projevuje i v jakémsi scholasticko-právnickém myšlení knihy. Klade si zde otázky: Co je bezpodmínečně nutné k tomu, abychom ještě mohli hovořit o liturgii? Jaká libovůle je ještě přípustná a co už strpět nelze? Je to reakce na to, že se liturgie stala do značné míry předmětem zkoumání její platnosti a subjektivního hodnocení, přičemž se zcela vytrácí její podstata. Autor zde vyjadřuje své přesvědčení, že bez tradičních forem úcty a uctívání Boha není možné nic z toho uchovat. Poukazuje rovněž na to, že: „V mistrovském díle mohou existovat trhliny, může obsahovat slabší partie, opakování, nesrozumitelnosti, nedůslednosti – avšak nikdy ne věci zbytečné a neužitečné. (…) Velká díla mají duši, která zůstává znatelná, projevuje se a vyzařuje i tam, kde je jejich tělo možná poškozeno.“ |
Juditin kříž[5/18] Bryan Houghton • Z angličtiny přeložila Lucie Cekotová • Odpovědný redaktor P. Štěpán Smolen • Redakční spolupráce Kateřina Kutarň...Když se Judith vdávala, mohla se opřít o svého manžela a o svou víru. Přišla však šedesátá léta 20.... Když se Judith vdávala, mohla se opřít o svého manžela a o svou víru. Přišla však šedesátá léta 20. století a obě opory se otřásají. Neměnná nauka se den za dnem mění a znejistění zásáhne i vztahy. Jak v peřejích změn neztratit muže ani Boha a nepustit se kříže? Když se Judith vdávala, mohla se opřít o svého manžela a o svou víru. Přišla však šedesátá léta 20. století a obě opory se otřásají. Neměnná nauka se den za dnem mění a znejistění zásáhne i vztahy. Jak v peřejích změn neztratit muže ani Boha a nepustit se kříže? | Marie Magdalena[6/18] Prorokyně eucharistické lásky P. Sean Davidson, m.r.e. • Z angličtiny přeložila Kateřina Kutarňová • Odpovědná redaktorka Lucie CekotováP. Sean Davidson vidí Marii Magdalenu jako vzor kontemplace, adorace, dokonalé kajícnosti, bezmezné lásky a důvěry k Ježíši, pro niž Mistra následuje pod kříž – zatímco všichni utečou, kvůli níž běží jako první k hrobu – zatímco ostatní se ze strachu schovají.... P. Sean Davidson vidí Marii Magdalenu jako vzor kontemplace, adorace, dokonalé kajícnosti, bezmezné lásky a důvěry k Ježíši, pro niž Mistra následuje pod kříž – zatímco všichni utečou, kvůli níž běží jako první k hrobu – zatímco ostatní se ze strachu schovají. Je přesvědčen, že Marie Magdalena v Ježíši již během jeho pozemského působení intuitivně vidí Mesiáše, klaní se mu a miluje ho až za hrob. P. Sean Davidson vidí Marii Magdalenu jako vzor kontemplace, adorace, dokonalé kajícnosti, bezmezné lásky a důvěry k Ježíši, pro niž Mistra následuje pod kříž – zatímco všichni utečou, kvůli níž běží jako první k hrobu – zatímco ostatní se ze strachu schovají. Je přesvědčen, že Marie Magdalena v Ježíši již během jeho pozemského působení intuitivně vidí Mesiáše, klaní se mu a miluje ho až za hrob. |
Novéna ke sv. Filipu Nerimu[7/18] Bl. John Henry Newman • Z anglických originálů sestavil fr. Štěpán M. Filip OP • Překlad Jiří Gračka a Štěpán M. Filip OP • Odpově...Novéna, litanie a modlitby ke sv. Filipovi Nerimu z pera bl.... Novéna, litanie a modlitby ke sv. Filipovi Nerimu z pera bl. Johna Henry Newmana. Novéna, litanie a modlitby ke sv. Filipovi Nerimu z pera bl. Johna Henry Newmana. | O formaci kazatelů[8/18] Humbert z Romans • Redakce Ivan Bok, Eva Fuchsová, Dagmar Kopecká • Úvodní studie S. M. Benedicta Hübnerová OP • Předmluva Fr. Ben...Českému čtenáři se dostává do rukou nejen překlad zajímavého středověkého díla dominikánské tradice, ale spis, který nepřestává být aktuální také dnes. Kazatelům i jejich posluchačům může být útěchou vědomí, že problémy, se kterými se potýkáme dnes, nejsou nepodobné těm, které řešil v polovině 13.... Českému čtenáři se dostává do rukou nejen překlad zajímavého středověkého díla dominikánské tradice, ale spis, který nepřestává být aktuální také dnes. Kazatelům i jejich posluchačům může být útěchou vědomí, že problémy, se kterými se potýkáme dnes, nejsou nepodobné těm, které řešil v polovině 13. století představený dominikánského řádu. To dodává Humbertovým radám věrohodnosti pro naši současnost. Českému čtenáři se dostává do rukou nejen překlad zajímavého středověkého díla dominikánské tradice, ale spis, který nepřestává být aktuální také dnes. Kazatelům i jejich posluchačům může být útěchou vědomí, že problémy, se kterými se potýkáme dnes, nejsou nepodobné těm, které řešil v polovině 13. století představený dominikánského řádu. To dodává Humbertovým radám věrohodnosti pro naši současnost. |
O křtu a biřmování v Teologické sumě[9/18] Tomáš Akvinský • Překlad, úvodní studie a poznámky Benedikt Mohelník OP • Odpovědná redaktorka Dagmar Kopecká • Odborná recenze do...Tento svazek přináší první dva traktáty o jednotlivých svátostech – o křtu a biřmování (STh III, q. 66–72).... Tento svazek přináší první dva traktáty o jednotlivých svátostech – o křtu a biřmování (STh III, q. 66–72). Traktát o křtu je rozdělen na dvě hlavní části, na pojednání o samotném křtu a o přípravách na křest. V první části Tomáš probírá skladbu svátostného znamení, dále pojednává o udělovateli a příjemci a nakonec se zaměřuje na účinky svátosti. V části věnované přípravám na křest se Tomáš nejprve zabývá obdobím starozákonní praxe obřízky od Abraháma až ke Kristu a poté se zaměřuje na přípravy, které probíhají zároveň se křtem, totiž na novozákonní prvky katechismus a exorcismus. Následující traktát o biřmování je soustředěn do jediné otázky o dvanácti článcích. Tomáš zde zkoumá, jak se pojem svátosti uplatňuje na biřmování, dále rozebírá svátostné znamení a účinky svátosti, biřmovací charakter a svátostnou milost, pojednává o příjemci a udělovateli svátosti a o roli kmotra. V posledním článku pak komentuje liturgický obřad svátosti. Tento svazek přináší první dva traktáty o jednotlivých svátostech – o křtu a biřmování (STh III, q. 66–72). Traktát o křtu je rozdělen na dvě hlavní části, na pojednání o samotném křtu a o přípravách na křest. V první části Tomáš probírá skladbu svátostného znamení, dále pojednává o udělovateli a příjemci a nakonec se zaměřuje na účinky svátosti. V části věnované přípravám na křest se Tomáš nejprve zabývá obdobím starozákonní praxe obřízky od Abraháma až ke Kristu a poté se zaměřuje na přípravy, které probíhají zároveň se křtem, totiž na novozákonní prvky katechismus a exorcismus. Následující traktát o biřmování je soustředěn do jediné otázky o dvanácti článcích. Tomáš zde zkoumá, jak se pojem svátosti uplatňuje na biřmování, dále rozebírá svátostné znamení a účinky svátosti, biřmovací charakter a svátostnou milost, pojednává o příjemci a udělovateli svátosti a o roli kmotra. V posledním článku pak komentuje liturgický obřad svátosti. | Otec Eliáš[10/18] Apokalypsa Michael D. O’Brien • Z angličtiny přeložil Eduard Geisler • Odpovědný redaktor P. Štěpán Smolen • Redakční spolupráce Kateřina Kut...Karmelitánský kněz, otec Eliáš Schäfer, zažil v dětství hrůzu holokaustu, v mládí úspěch jako přední izraelský politik a právník. Nyní touží strávit zbytek svých dní modlitbou a pokáním v klášterním tichu.... Karmelitánský kněz, otec Eliáš Schäfer, zažil v dětství hrůzu holokaustu, v mládí úspěch jako přední izraelský politik a právník. Nyní touží strávit zbytek svých dní modlitbou a pokáním v klášterním tichu. Je však Církví vyslán, aby se utkal s nejmocnějším mužem planety, snad Antikristem skrývajícím svou pravou tvář pod maskou mírotvůrce a globálního sjednotitele. Podaří se knězi přivést Muže hříchu k pokání dříve, než přijde zkáza? Karmelitánský kněz, otec Eliáš Schäfer, zažil v dětství hrůzu holokaustu, v mládí úspěch jako přední izraelský politik a právník. Nyní touží strávit zbytek svých dní modlitbou a pokáním v klášterním tichu. Je však Církví vyslán, aby se utkal s nejmocnějším mužem planety, snad Antikristem skrývajícím svou pravou tvář pod maskou mírotvůrce a globálního sjednotitele. Podaří se knězi přivést Muže hříchu k pokání dříve, než přijde zkáza? |