Dolní náměstí 24, 711 11 Olomouc
.: vyhledávání :.
Matice cyrilometodějská s.r.o. - ekatalog.czKnihkupectví a knihy - ekatalog.cz

e-shop - výsledky hledání - autor

Na další stránku Na poslední stránku

[nalezeno celkem 13 záznamů v sekci]

detail karty Benediktova cesta

Svatý Benedikt (kolem 480 – 547) se před staletími rozhodl vyjít ven z kolabujícího antického velkoměsta a založit na okraji barbarstvím pohlcované civilizace první benediktinský klášter, kontrakulturní komunitu, již označil za „ školu služby Pánu“. Díky této jeho volbě, kterou následovali mnozí další, přečkalo křesťanství temná staletí, než se Evropa – i skrze to, co pro ni benediktini uchovali – mohla během vrcholného středověku vzepnout k novým kulturním výšinám....

Svatý Benedikt (kolem 480 – 547) se před staletími rozhodl vyjít ven z kolabujícího antického velkoměsta a založit na okraji barbarstvím pohlcované civilizace první benediktinský klášter, kontrakulturní komunitu, již označil za „ školu služby Pánu“. Díky této jeho volbě, kterou následovali mnozí další, přečkalo křesťanství temná staletí, než se Evropa – i skrze to, co pro ni benediktini uchovali – mohla během vrcholného středověku vzepnout k novým kulturním výšinám. Současný Západ se podle Roda Drehera v rostoucí míře odvrací od svých křesťanských kořenů a přes svou technologickou vyspělost se propadá do barbarství, kam ho církev nesmí svým přitakáváním následovat. Naopak, aby si uchovala prorocký hlas a mohla dál plnit svůj úkol v podobě hlásání evangelia světu, potřebuje nyní strategický ústup. Namísto plýtvání silami marnými snahami o oslovení většiny je třeba zachránit věrohodnost vydávaného svědectví péčí o kořeny. Provokující a inspirující Dreherovy postřehy, jak křesťansky žít v postkřesťanské době, zaznamenaly okamžitě po americkém vydání knihy v březnu 2017 vlnu kritického zájmu, který dosud neutuchá.
Svatý Benedikt (kolem 480 – 547) se před staletími rozhodl vyjít ven z kolabujícího antického velkoměsta a založit na okraji barbarstvím pohlcované civilizace první benediktinský klášter, kontrakulturní komunitu, již označil za „ školu služby Pánu“. Díky této jeho volbě, kterou následovali mnozí další, přečkalo křesťanství temná staletí, než se Evropa – i skrze to, co pro ni benediktini uchovali – mohla během vrcholného středověku vzepnout k novým kulturním výšinám. Současný Západ se podle Roda Drehera v rostoucí míře odvrací od svých křesťanských kořenů a přes svou technologickou vyspělost se propadá do barbarství, kam ho církev nesmí svým přitakáváním následovat. Naopak, aby si uchovala prorocký hlas a mohla dál plnit svůj úkol v podobě hlásání evangelia světu, potřebuje nyní strategický ústup. Namísto plýtvání silami marnými snahami o oslovení většiny je třeba zachránit věrohodnost vydávaného svědectví péčí o kořeny. Provokující a inspirující Dreherovy postřehy, jak křesťansky žít v postkřesťanské době, zaznamenaly okamžitě po americkém vydání knihy v březnu 2017 vlnu kritického zájmu, který dosud neutuchá.
Brož., 153x220 mm, 216 stran, J3200

Cena: 249,00 Kč

vložit ks do
detail karty Den se již nachýlil

Kardinál Robert Sarah napsal svou třetí knihu rozhovorů s Nicolasem Diatem. Je to kniha, která má hluboké a dávné kořeny....

Kardinál Robert Sarah napsal svou třetí knihu rozhovorů s Nicolasem Diatem. Je to kniha, která má hluboké a dávné kořeny. Je to poslední svazek triptychu, jehož dobrodružství začalo v prosinci 2013. V roce 2016 vychází první svazek Bůh nebo nic. V roce 2018 vychází druhý svazek tohoto triptychu Síla ticha. A nyní v roce 2019 poslední, třetí kniha. Autor předkládá neochvějnou diagnózu, která je však plná naděje uprostřed duchovní a morální krize Západu. V první části své knihy líčí „duchovní a náboženský kolaps“. Jak se tento kolaps projevuje? Jedna kapitola je věnována „krizi Církve“. Druhá a třetí část knihy je o krizi západní společnosti, což je nesmírně obsáhlé téma. Kardinál Sarah chce touto knihou také povzbudit kněze. Svou knihu pak uzavírá oddílem nazvaným Znovunalezená naděje: praktikování křesťanských ctností.
Kardinál Robert Sarah napsal svou třetí knihu rozhovorů s Nicolasem Diatem. Je to kniha, která má hluboké a dávné kořeny. Je to poslední svazek triptychu, jehož dobrodružství začalo v prosinci 2013. V roce 2016 vychází první svazek Bůh nebo nic. V roce 2018 vychází druhý svazek tohoto triptychu Síla ticha. A nyní v roce 2019 poslední, třetí kniha. Autor předkládá neochvějnou diagnózu, která je však plná naděje uprostřed duchovní a morální krize Západu. V první části své knihy líčí „duchovní a náboženský kolaps“. Jak se tento kolaps projevuje? Jedna kapitola je věnována „krizi Církve“. Druhá a třetí část knihy je o krizi západní společnosti, což je nesmírně obsáhlé téma. Kardinál Sarah chce touto knihou také povzbudit kněze. Svou knihu pak uzavírá oddílem nazvaným Znovunalezená naděje: praktikování křesťanských ctností.
Váz., A5, 328 stran, J3531

Cena: 349,00 Kč

vložit ks do
detail karty Eliáš v Jeruzalémě

Pokračování příběhu otce Eliáše (Apokalypsa). Druhý díl – Eliáš v Jeruzalémě, v němž drama vrcholí, se odehrává během pouhého jednoho týdne na omezené ploše palestinských autonomních území a státu Izrael....

Pokračování příběhu otce Eliáše (Apokalypsa). Druhý díl – Eliáš v Jeruzalémě, v němž drama vrcholí, se odehrává během pouhého jednoho týdne na omezené ploše palestinských autonomních území a státu Izrael. Karmelitán, stíhaný pro vraždu, kterou nespáchal, nyní přichází v utajení do Jeruzaléma, aby se zde znovu postavil Prezidentovi, pokusil se ho přivést k pokání a varoval před ním lidstvo. Prozřetelnost chystá otci Eliášovi setkání s hříšníky i světci a připravuje ho na poslední konfrontaci s Mužem hříchu, který právě hodlá završit svou spanilou jízdu směrem ke světovládě. Do velké události na Chrámové hoře zbývá osm dní...
Pokračování příběhu otce Eliáše (Apokalypsa). Druhý díl – Eliáš v Jeruzalémě, v němž drama vrcholí, se odehrává během pouhého jednoho týdne na omezené ploše palestinských autonomních území a státu Izrael. Karmelitán, stíhaný pro vraždu, kterou nespáchal, nyní přichází v utajení do Jeruzaléma, aby se zde znovu postavil Prezidentovi, pokusil se ho přivést k pokání a varoval před ním lidstvo. Prozřetelnost chystá otci Eliášovi setkání s hříšníky i světci a připravuje ho na poslední konfrontaci s Mužem hříchu, který právě hodlá završit svou spanilou jízdu směrem ke světovládě. Do velké události na Chrámové hoře zbývá osm dní...
Váz., přebal, 140x207 mm, 224 stran, J3161

Cena: 269,00 Kč

vložit ks do
detail karty Hereze beztvarosti

Autor knihy je původně právník, což se projevuje i v jakémsi scholasticko-právnickém myšlení knihy. Klade si zde otázky: Co je bezpodmínečně nutné k tomu, abychom ještě mohli hovořit o liturgii? Jaká libovůle je ještě přípustná a co už strpět nelze? Je to reakce na to, že se liturgie stala do značné míry předmětem zkoumání její platnosti a subjektivního hodnocení, přičemž se zcela vytrácí její podstata....

Autor knihy je původně právník, což se projevuje i v jakémsi scholasticko-právnickém myšlení knihy. Klade si zde otázky: Co je bezpodmínečně nutné k tomu, abychom ještě mohli hovořit o liturgii? Jaká libovůle je ještě přípustná a co už strpět nelze? Je to reakce na to, že se liturgie stala do značné míry předmětem zkoumání její platnosti a subjektivního hodnocení, přičemž se zcela vytrácí její podstata. Autor zde vyjadřuje své přesvědčení, že bez tradičních forem úcty a uctívání Boha není možné nic z toho uchovat. Poukazuje rovněž na to, že: „V mistrovském díle mohou existovat trhliny, může obsahovat slabší partie, opakování, nesrozumitelnosti, nedůslednosti – avšak nikdy ne věci zbytečné a neužitečné. (…) Velká díla mají duši, která zůstává znatelná, projevuje se a vyzařuje i tam, kde je jejich tělo možná poškozeno.“
Autor knihy je původně právník, což se projevuje i v jakémsi scholasticko-právnickém myšlení knihy. Klade si zde otázky: Co je bezpodmínečně nutné k tomu, abychom ještě mohli hovořit o liturgii? Jaká libovůle je ještě přípustná a co už strpět nelze? Je to reakce na to, že se liturgie stala do značné míry předmětem zkoumání její platnosti a subjektivního hodnocení, přičemž se zcela vytrácí její podstata. Autor zde vyjadřuje své přesvědčení, že bez tradičních forem úcty a uctívání Boha není možné nic z toho uchovat. Poukazuje rovněž na to, že: „V mistrovském díle mohou existovat trhliny, může obsahovat slabší partie, opakování, nesrozumitelnosti, nedůslednosti – avšak nikdy ne věci zbytečné a neužitečné. (…) Velká díla mají duši, která zůstává znatelná, projevuje se a vyzařuje i tam, kde je jejich tělo možná poškozeno.“
Brož., 150x220 mm, 192 stran, J3924

Cena: 285,00 Kč

vložit ks do
detail karty Juditin kříž

Když se Judith vdávala, mohla se opřít o svého manžela a o svou víru. Přišla však šedesátá léta 20....

Když se Judith vdávala, mohla se opřít o svého manžela a o svou víru. Přišla však šedesátá léta 20. století a obě opory se otřásají. Neměnná nauka se den za dnem mění a znejistění zásáhne i vztahy. Jak v peřejích změn neztratit muže ani Boha a nepustit se kříže?
Když se Judith vdávala, mohla se opřít o svého manžela a o svou víru. Přišla však šedesátá léta 20. století a obě opory se otřásají. Neměnná nauka se den za dnem mění a znejistění zásáhne i vztahy. Jak v peřejích změn neztratit muže ani Boha a nepustit se kříže?
Váz., přebal, 140x207 mm, 248 stran, J3342

Cena: 239,00 Kč

vložit ks do
detail karty Marie Magdalena

P. Sean Davidson vidí Marii Magdalenu jako vzor kontemplace, adorace, dokonalé kajícnosti, bezmezné lásky a důvěry k Ježíši, pro niž Mistra následuje pod kříž – zatímco všichni utečou, kvůli níž běží jako první k hrobu – zatímco ostatní se ze strachu schovají....

P. Sean Davidson vidí Marii Magdalenu jako vzor kontemplace, adorace, dokonalé kajícnosti, bezmezné lásky a důvěry k Ježíši, pro niž Mistra následuje pod kříž – zatímco všichni utečou, kvůli níž běží jako první k hrobu – zatímco ostatní se ze strachu schovají. Je přesvědčen, že Marie Magdalena v Ježíši již během jeho pozemského působení intuitivně vidí Mesiáše, klaní se mu a miluje ho až za hrob.
P. Sean Davidson vidí Marii Magdalenu jako vzor kontemplace, adorace, dokonalé kajícnosti, bezmezné lásky a důvěry k Ježíši, pro niž Mistra následuje pod kříž – zatímco všichni utečou, kvůli níž běží jako první k hrobu – zatímco ostatní se ze strachu schovají. Je přesvědčen, že Marie Magdalena v Ježíši již během jeho pozemského působení intuitivně vidí Mesiáše, klaní se mu a miluje ho až za hrob.
Brož., 150x220 mm, 136 stran, J3729

Cena: 215,00 Kč

vložit ks do
detail karty Novéna ke sv. Filipu Nerimu

Novéna, litanie a modlitby ke sv. Filipovi Nerimu z pera bl....

Novéna, litanie a modlitby ke sv. Filipovi Nerimu z pera bl. Johna Henry Newmana.
Novéna, litanie a modlitby ke sv. Filipovi Nerimu z pera bl. Johna Henry Newmana.
Brož., 103x145 mm, 56 stran, J2988

Cena: 35,00 Kč

vložit ks do
detail karty O starém zákoně v Teologické sumě

Traktát o starém zákoně (STh I-II, q. 98–105) navazuje na pojednání o zákonech obecně a předchází traktátu o novém neboli evangelním zákoně....

Traktát o starém zákoně (STh I-II, q. 98–105) navazuje na pojednání o zákonech obecně a předchází traktátu o novém neboli evangelním zákoně. Jeho předmětem není Starý zákon jako soubor knih obsahující zjevení z doby před Kristem, ale zákon jakožto vnější pravidlo lidského jednání, jak se nachází v této části Písma a obecně v době starozákonního Božího lidu Izraele. Není to tedy pojednání řadící se do biblistiky, ale mnohem spíše do morálky a práva. Nejde o zákon ve smyslu smlouvy Boha se svým vyvoleným lidem, ale o pravidla určitého jednání – v tomto případě pravidla daná židovskému národu, vyvolenému lidu první smlouvy. Tato pravidla a přikázání nacházíme v centrální části Starého zákona, jíž jsou Mojžíšovy knihy (Tóra), především ve třech velkých kodexech. Jsou to kniha smlouvy (Ex 20–23), zákon svatosti (Lv 17–26) a deuteronomický zákoník (Dt 12–26). Tomáš Akvinský ve svém traktátu probírá přikázání ze všech těchto tří zákoníků. Ukazuje smysl a důležitost zákona obecně a v náboženském kontextu především.
Traktát o starém zákoně (STh I-II, q. 98–105) navazuje na pojednání o zákonech obecně a předchází traktátu o novém neboli evangelním zákoně. Jeho předmětem není Starý zákon jako soubor knih obsahující zjevení z doby před Kristem, ale zákon jakožto vnější pravidlo lidského jednání, jak se nachází v této části Písma a obecně v době starozákonního Božího lidu Izraele. Není to tedy pojednání řadící se do biblistiky, ale mnohem spíše do morálky a práva. Nejde o zákon ve smyslu smlouvy Boha se svým vyvoleným lidem, ale o pravidla určitého jednání – v tomto případě pravidla daná židovskému národu, vyvolenému lidu první smlouvy. Tato pravidla a přikázání nacházíme v centrální části Starého zákona, jíž jsou Mojžíšovy knihy (Tóra), především ve třech velkých kodexech. Jsou to kniha smlouvy (Ex 20–23), zákon svatosti (Lv 17–26) a deuteronomický zákoník (Dt 12–26). Tomáš Akvinský ve svém traktátu probírá přikázání ze všech těchto tří zákoníků. Ukazuje smysl a důležitost zákona obecně a v náboženském kontextu především.
Brož., 130x205 mm, 224 stran, J4135

Cena: 290,00 Kč

vložit ks do
detail karty Otec Eliáš

Karmelitánský kněz, otec Eliáš Schäfer, zažil v dětství hrůzu holokaustu, v mládí úspěch jako přední izraelský politik a právník. Nyní touží strávit zbytek svých dní modlitbou a pokáním v klášterním tichu....

Karmelitánský kněz, otec Eliáš Schäfer, zažil v dětství hrůzu holokaustu, v mládí úspěch jako přední izraelský politik a právník. Nyní touží strávit zbytek svých dní modlitbou a pokáním v klášterním tichu. Je však Církví vyslán, aby se utkal s nejmocnějším mužem planety, snad Antikristem skrývajícím svou pravou tvář pod maskou mírotvůrce a globálního sjednotitele. Podaří se knězi přivést Muže hříchu k pokání dříve, než přijde zkáza?
Karmelitánský kněz, otec Eliáš Schäfer, zažil v dětství hrůzu holokaustu, v mládí úspěch jako přední izraelský politik a právník. Nyní touží strávit zbytek svých dní modlitbou a pokáním v klášterním tichu. Je však Církví vyslán, aby se utkal s nejmocnějším mužem planety, snad Antikristem skrývajícím svou pravou tvář pod maskou mírotvůrce a globálního sjednotitele. Podaří se knězi přivést Muže hříchu k pokání dříve, než přijde zkáza?
Váz., přebal, 140x207 mm, 520 stran, J3162

Cena: 389,00 Kč

vložit ks do
detail karty Síla ticha

Kardinál Sarah, prefekt Kongregace pro bohoslužbu a svátosti, se v rozhovoru s Nicolasem Diatem zamýšlí nad rolí ticha v modlitbě, liturgii i v každodenním křesťanském životě a varuje před diktaturou hluku. Poskytuje tak současnému člověku pomoc v nácviku ticha, které je nezbytné proto, abychom slyšeli Boží hlas, a tak poznali sebe samé i svět v nejhlubší pravdě, kráse a dobru.

Váz., A5, 232 stran, J3242

Cena: 245,00 Kč

vložit ks do
Na další stránku Na poslední stránku

[nalezeno celkem 13 záznamů v sekci]

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním těchto stránek s tím souhlasíte.